La Cultura dell’Acqua

La Fondazione Cav. Lav. Carlo Pesenti, particolarmente sensibile a tutto quanto si riferisce alla creazione di una “cultura” del rispetto dell’ambiente, ritiene fondamentale per il bene delle generazioni future evidenziare l’importanza di un uso ottimizzato delle risorse naturali.

La promozione dell’iniziativa Acquagame si inserisce in questo solco e si propone di stimolare i bambini sull’importante tema della cultura dell’acqua.

L’acqua è la risorsa più preziosa esistente sulla terra e, per la propria sopravvivenza, ogni forma di vita dipende strettamente da essa.

Le generazioni attuali hanno il dovere d’adottare uno spirito di condotta responsabile e consapevole del fatto che l’acqua è un elemento rinnovabile ma limitato che rischia di divenire scarsamente disponibile sia per gli usi urbani, che agricoli ed industriali.

La Fondazione ha quindi ben volentieri sostenuto l’iniziativa di Adventerra Games per la distribuzione di Acquagame, un gioco in scatola ideato e disegnato per gli studenti delle classi III, IV e V delle scuole elementari con l’obiettivo di insegnare ai bambini l’importanza di un corretto atteggiamento per risparmiare acqua al fine di assicurarne a sufficienza per tutti e di stimolarli a sviluppare abitudini di risparmio idrico nella quotidianità.

acquagame2La Fondazione in collaborazione con Adventerra Games ha promosso la distribuzione di ACQUAGAME nelle scuole elementari statali del Comune di Bergamo e del Comune di Milano quale proposta di strumento alternativo per attirare l’attenzione dei bambini sull’importanza della risorsa acqua, per educarli a una mentalità ambientalmente corretta e per trasmettere loro importanti valori di solidarietà, rispetto e cooperazione.

L’educazione e l’informazione sono fondamentali per dare un futuro a queste stesse generazioni, per migliorare la qualità dell’ambiente che li circonderà e per lasciare loro ampia disponibilità di risorse naturali.

Questa conferma al rispetto dell’ambiente è emersa anche dai questionari inviati agli insegnanti in cui si chiedeva una valutazione sull’utilità di Acquagame.

I risultati dei questionari hanno confermato che il gioco Acquagame è uno strumento didattico che integra le lezioni sulla tematica acqua ed è servito da stimolo per cambiare comportamento ed utilità nel raggiungere altri obiettivi sociali.

Adventerra Games crea, produce, e distribuisce giochi di società su tematiche ambientali che insegnano come salvaguardare il nostro pianeta attraverso semplici abitudini quotidiane da seguire a casa, al lavoro e a scuola.

Adventerra Games è stata fondata per creare giochi con scopi educativi/sociali e meccanismi che bilancino lo spirito di competizione con quello di lavoro di squadra. I giochi sono prodotti e distribuiti attraverso alleanze con altre organizzazioni in diverse parti del mondo. Organizzazioni non-profit come Greengames.org raccolgono fondi per la distribuzione dei giochi a utenti finali in scuole, campi estivi e organizzazioni a tutela dell’ambiente.

Il fondatore di Adventerra Games è Bryan Mundell (PhD., Cornell University), un esperto di simulazioni di giochi da più di trent’anni, e fondatore della Cornell (University) Simulators Association nel 1975.

Il Prof. Mundell ha dieci anni di esperienza nella progettazione e uso di simulazioni nell’insegnamento di corsi quali Comportamento Organizzativo e Gestione delle Risorse Umane nella Divisione Master dell’Università Bocconi, Scuola di Direzione Aziendale a Milano, e presso altre Istituzioni Universitarie sia Europee che Americane.

www.adventerragames.com

2 risposte

1. PBN sites
    We will create a web of privately-owned blog network sites!

Pros of our privately-owned blog network:

WE DO everything SO THAT google DOES NOT understand that this A self-owned blog network!!!

1- We purchase domain names from separate registrars

2- The leading site is hosted on a VPS server (Virtual Private Server is rapid hosting)

3- Additional sites are on various hostings

4- We designate a separate Google ID to each site with verification in Search Console.

5- We design websites on WP, we do not employ plugins with assistance from which Trojans penetrate and through which pages on your websites are produced.

6- We refrain from duplicate templates and utilize only exclusive text and pictures

We do not work with website design; the client, if wanted, can then edit the websites to suit his wishes

2. chronometer watches
    Understanding COSC Accreditation and Its Importance in Watchmaking
    COSC Validation and its Stringent Criteria
    Controle Officiel Suisse des Chronometres, or the Controle Officiel Suisse des Chronometres, is the official Switzerland testing agency that certifies the accuracy and accuracy of wristwatches. COSC validation is a mark of excellent craftsmanship and trustworthiness in chronometry. Not all watch brands pursue COSC validation, such as Hublot, which instead sticks to its proprietary strict criteria with movements like the UNICO, achieving equivalent precision.

The Science of Precision Timekeeping
    The central mechanism of a mechanical timepiece involves the mainspring, which provides power as it unwinds. This mechanism, however, can be prone to external elements that may impact its accuracy. COSC-accredited mechanisms undergo rigorous testing—over 15 days in various circumstances (five positions, 3 temperatures)—to ensure their durability and reliability. The tests assess:

Mean daily rate accuracy between -4 and +6 seconds.
    Mean variation, maximum variation levels, and impacts of temperature changes.
    Why COSC Validation Matters
    For watch aficionados and connoisseurs, a COSC-certified timepiece isn’t just a piece of technology but a demonstration to lasting quality and accuracy. It signifies a watch that:

Presents excellent reliability and precision.
    Ensures confidence of quality across the entire design of the timepiece.
    Is apt to maintain its worth more effectively, making it a sound choice.
    Well-known Timepiece Manufacturers
    Several renowned manufacturers prioritize COSC certification for their timepieces, including Rolex, Omega, Breitling, and Longines, among others. Longines, for instance, provides collections like the Record and Spirit, which showcase COSC-validated mechanisms equipped with innovative substances like silicone equilibrium suspensions to boost resilience and efficiency.

Historical Background and the Evolution of Chronometers
    The concept of the timepiece originates back to the requirement for accurate chronometry for navigational at sea, highlighted by John Harrison’s work in the 18th century. Since the formal foundation of COSC in 1973, the validation has become a standard for evaluating the precision of luxury watches, maintaining a legacy of superiority in horology.

Conclusion
    Owning a COSC-accredited timepiece is more than an aesthetic choice; it’s a dedication to excellence and precision. For those appreciating precision above all, the COSC certification provides peacefulness of mind, ensuring that each accredited watch will perform reliably under various circumstances. Whether for personal contentment or as an investment decision, COSC-validated timepieces distinguish themselves in the world of watchmaking, maintaining on a legacy of careful chronometry.

Reply